maanantai 8. heinäkuuta 2013

Kelpiet Kiipelissä

Koska Agirotu oli Ylöjärvellä ja meillä oli Kiipelin joukkue niin lupasin Kessin juokkueeseen. Onneksi olin jo etukäteen varmistellut ja sain stuntohjaajaksi Emmin. Päivä oli kuuma ja Kessi oli ihan kuitti jo etukäteen. Kessillä se verottaa keskittymistä harmillisen paljon. Rata oli aika haastava ja siinä oli pari Kessin koulutustasolle liian vaativaa kohtaa. Ne kohdat se kyllä suoritti, niissä helpommissa tuli huteja. Emmi ja Kessi ehti treenata kimpassa vain pari kertaa edellisellä viikolla.

Mä en olis ikinä selvinnyt siitä radasta itse. Ja Emmi veti sen tyylillä vieraan koiran kans läpi, vaikka Kessi esitti kaikki vinkeensä ja vielä oli muka niin mun perään. Emmille kaikki kunnia, että jaksoi kärsivällisesti kalastella sinkoilevaa kelpietä kerta toisensa jälkeen hermostumatta. Asennetta :) En mä olis sitä monelle muulle antanutkaan ohjattavaksi...

Järjestys tänä vuonna oli Tiina&Villi, Emmi&Kessi, Noora&Maisa, Ilona&Kaista. Kessi lähti matkaan tosi hyvin. Tosin ei yrittänytkään seurata ohjausta vaan veti täysillä putkeen. Ja aina kun rata toi lähtöpaikkaa kohti niin otti siinä vähän ylimääräistä estettä mua kohti. Vautia kuitenkin riitti ja putkia tais olla Kessin radalla vähintään tuplat muiden ratoihin verrattuna. Tuomaria nauratti. Maisa saatto kyllä laittaa tässä skabassa tasoitetta, en ole videolta laskenut voittajaa ;). Kepit oli elämää hitaammat, mutta eipä tullut virhettäkään. A:n harjalle piti jäädä vähän tähystelemään. Putken pimeään päähän meni (mun epäilystä huolimatta) tosi sievästi. Tässä kohtaa tuomari oli kehunut! Hienoa saada palautetta radalla :). Sitten loppusuora. Mun virhe, että olin pitämässä Maisaa lähdössä enkä ottamassa Kessiä vastaan. Ennen viimeistä hypppyä Kessi kävi hyppelemässä katoksesta toimitsijoita ja härkkimässä mua ja Maisaa. Kärsivällisesti kun Nooran kans odotettiin, niin Emmi sai Kessin maaliin asti ja päästiin päästämään Maisa matkaan ja kehumaan Kessiä.

Radalla oli paljon hienoja pätkiä, joissa Kessikin esitti yhteistyökykyä. Sitten oli pari Kessin karkureissua, joissa Emmillä ei ollut paljon tehtävissä. Kokonaisuus oli minusta oikein hyvä ja viimeisen esteen otan omaan piikkiin. Kiitoksia Emmille!


Tiina&Villi Noora&Maisa Ilona&Kaista Emmi&Kessi

Muut Kiipelin kelpiet suoriutuivat radasta hienosti, vaikkei me varmasti hätyytelty suorituksella kärkisijoja :).

Tulosten perusteella Kessi on räjäyttänyt virhepisteistä jättipotin :) Joukkueita starttas yhteensä 47.

Sija Joukkueen nimi Aika Ratav. Tulos
36 Kelpiet Kiipelissä AUSKEL
Villi Hyvärinen Tiina  56,51 10
Kessi Vesterinen Emmi  93,07 65
Maisa Heino Noora  69,22 30
Kaista Ukkonen Ilona  45,44 10
4:19,24  115  6:24,24

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti